Συνέντευξη του Γιάννη Βέλλη στην Νομαρχιακή εφημερίδα «ΠΑΛΜΟΣ»

JohnVellisMME

Γεννηθήκατε στις Φιλιάτες Θεσπρωτίας οι ομορφιές του τόπου σας είναι ο λόγος η αιτία της αγάπη σας για την φωτογραφία ;

Γεννήθηκα, αλλά δεν έζησα στην περιοχή. Ήμουν συνεχώς στις μεταθέσεις του πατέρα μου…Οι αλλαγές εικόνων, τοπίων και καταστάσεων με οδήγησαν μετά από κάποια χρόνια στην αγάπη μου για τη φωτογραφία. Μια αγάπη που με το χρόνο έγινε πάθος.

Πότε ξεκινήσατε να γράφετε;

Την Τρίτη Δημοτικού. Ίσως τότε κατάλαβα την αξία της ποίησης στη ζωή μου. Στην Πέμπτη και Έκτη Δημοτικού αυτά φιλοξενούνταν στη σχολική εφημερίδα, στο Καναλάκι Πρέβεζας.  Κάτι η αγάπη για τον Κώστα Καρυωτάκη και την ποίησή του, κάτι ο Λουντέμης με τη μελαγχολία του στα πεζά του κείμενα, με έστρεψαν στην αρχή προς την ποίηση και αργότερα προς τη λογοτεχνία γενικότερα.

Πως θα περιγράφατε τον εαυτόν σας ;

Ευαίσθητο στα ερεθίσματα, αλλά και παράλληλα σκληρό στον εαυτό μου όταν πιστεύω σε κάτι και θέλω να παλέψω για αυτό. Υπάρχουν φορές που θέλω να είμαι πολύ κόσμο και άλλες την απόλυτη ησυχία μου. Δεν ξέρω αν έχω με τη στάση μου αυτή κάποια προνομοιακή μεταχείριση από την κοινωνία.

Ο συγγραφέας- ποιητής πόσο αυαίσθητος κι ευάλωτος είναι και πόσο επηρεάζεται απο τις δυσκολίες της καθημερινότητας

Νομίζω ότι επηρεάζεται το ίδιο με το καθένα, στις δυσκολίες, ίσως λίγο περισσότερο λόγω της ευαισθησίας του σε αυτά που βλέπει και την αδιαφορία -που είναι πολλές φορές κυρίαρχη απέναντι στις ανάγκες του ανθρώπου, είτε αφορούν την επιβίωσή του, είτε την πολιτιστική του εξέλιξη, ανάγκη, ελευθερία, κ.λπ.

Είστε πολυπράγμων με πλούσιο βιογραφικό πως καταφέρνετε να έχετε χρόνο για την συγγραφή;

Έχω ασχοληθεί, ιδίως τα τελευταία 25 χρόνια, με αρκετά πράγματα γιατί ήταν και παραμένουν ενδιαφέρονται. Δεν το θεωρώ δύσκολο. Μου αρέσει το πρόγραμμα στη ζωή μου και έτσι εξασφαλίζω τον απαραίτητο χρόνο για να γράψω ποιήματα ή μυθιστορήματα. Πολλές φορές αργά το βράδυ είναι ιδανικός ο χρόνος για συγγραφή, θα το πρότεινα σε νέους συγγραφείς.

Η ποίηση ή η φωτογραφία είναι η έκφραση της ψυχής σας;

Και τα δύο, σε διαφορετικές περιστάσεις. Με την ποίηση όμως είναι ευκολότερο να μεταφέρω τα συναισθήματα που θέλω, προς τα έξω. Να τα εξωτερικεύσω. Δεν χρειάζεται να αναζητήσω φωτογραφικό θέμα για να μεταφέρω ένα συναίσθημα που εκείνη την στιγμή, θέλει διέξοδο.

Είστε βραβευμένος φωτογράφος ποιό είναι το αγαπημένο σας θέμα;

Μου αρέσει πολύ η φωτογραφία τοπίου φύσης. Λατρεύω την ιδιαίτερη παρτίδα μου την Ήπειρο και με εμπνέει κάθε φορά που την επισκέπτομαι.  Αλλά υπάρχουν στιγμές που θέλω να κάνω φωτογραφία δρόμου, κοινωνική φωτογραφία. Εκεί κυριαρχούν τα πρόσωπα. Σε κάθε περίπτωση η φωτογραφία μου, επιλέγει να είναι “κινηματογραφική” στην απεικόνιση των θεμάτων της.

Περισσότερα: http://www.palmosnews.gr/arthrografia/article/15630/ioannhs-bellhs-uparxoun-stigmes-pou-thelo-na-kano-fotografia-dromou-koinonikh-fotografia-ekei-kuriarxoun-ta-prosopa-o-suggrafeas-fotografos-ston-palmo

 

Σχολιάστε

